15 Ekim 2010 Cuma

Yokoluş..

Haftalardır sabırsızlıkla 12. Kuş gözlem konferansı geldiçattı! Bugün ilk oturumu tamamladık. Oturumun yapıldığı tuzla-karataş hayal gücümü zorlayacak düzeyde bir güzelliğe sahipti. Yarın 2. oturum ve arazi çalışması olacak. Gördüklerimden bir kısmını elbette paylaşacağım sizinle :) Bugün oturum sırasında bir kere daha düşüncelerimden emin oldum! Hatta gurur duydum kendimle. Kim ne derse desin dünya üzerinde hem kültürel hemde biyolojik çeşitlilik açısından canım ülkem kadar daha kıymetli bir yer yok..Bir eşi benzeri yok..Yaşamak içinde..Başka bir ülke arayanlar..Yaşam koşulları daha güzel yada hayat daha kolay belki?  Peki biz birşey yaptık mı elimizde olanı korumak adına? Daha güzel bir Türkiye için hiç bir şey yaptık mı?



Bugün Türkiye dünya üzerindeki bitki türlerinin %50 si ve omurgalı canlı türlerinin ise %42 sini barındıran dünyanın en nadir coğrafyalarından biri. Kıymetini biliyormuyuz? Sanmıyorum. İlaç sanayisinden tutun pek çok insan sağlığına yönelik ürün günümüzde bitkilerden elde edilmekte. Üretim yapan firmalar gözlerini bitki çeşitliliğinin fazla olduğu bölgelere çeviriyor.
Cık.. Kıymetini bilmiyoruz. Mevcut biyoçeşitliliğin en önemli kaynağını kendi ellerimizle yokediyoruz. Nasıl mı? Coğrafya üzerinde olmadık müdahelelerde bulunarak! Bilindiği üzere Türkiyede dağlar denize paralel ve dik uzanmakta yani sonuç olarak deniz iklimi kıyıda kalmakta ve anadoluya girememektedir.Anadoluda çok daha farklı bir iklim hüküm sürüyor. Bu yüzden benzeri görülmemiş bir canlı çeşitliliğine sahip. Ancak sağa sola baraj inşaa etmek bütün dengeyi bozmaya yetiyor! Su altında olmaması gereken yerler su içinde,  sulak olması gereken alanlar kupkuru! Neden şuursuzca baraj inşaa ediyorsunuz kardeşim? Kendi suyumuzu kendi çiftçimize satıyoruz! Adama üşütük derler..Şuan 300-400 baraj varsa bu sayıyı 10 yıl içinde 2300 e çıkarmaya çalışıyorlar! Nolcak okadar baraj? Biri bana izahını yapsın..


Ben yarın araziye gidiyorum.. Hepsi tamamen yokolmadan önce son bir kez daha çukurovadaki kuşlara, sürüngenlere ve memelilere bakacağım..Kumda oturup eşeleneceğim..Deniz kabuklarını toplayacağım..
Resimlerinide buraya ekleyeceğim..Çok geç olmadan..
mutlu hafta sonları..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder