18 Ekim 2010 Pazartesi

Gediz havzasını uygun yerinize koyun!

Araziden döndüğüm akşam, yatmadan hemen önce gazete okuyayım uykum daha çabuk gelsin diyorum..Hürriyet pazar eki! O da ne??!! Gediz Havzası Sülfirik asitle yıkanacak..LAN?!! Kan beynime sıçrıyor! Derin nefes alarak yazıyı okuyorum..okuyorum..Tansiyonum çıkıyor hissediyorum..Yazının bitmesine 3-5 satır kala fırlatıyorum gazeteyi..Uygun yerlerine koyarlar artık diyerek yatıyorum, huzursuz bir şekilde..



İngiliz arkadaşlar satın aldıkları arazide nikel çıkarabilmek için, toprağı süifirik asitle yıkayacakmış. Hemde bunu açık havada yapacaklar..Beyinleri yokoldu heralde!! Yada İngilizler sevr ile alamadıkları topraklardan hınçlarını bu şekilde çıkarıyorlar..Bilmeyenler için ben söylemiş olayım! Siz naparsanız yapın, rüzgar, buharlaşma, yeraltı su kaynaklarına sızma, yağmur..Açık alanda kullanılan sülfirik asit herşekilde buharlaşacak.




Çok geniş bir alan söz konusu olmak üzere toprağa dönecek! Biyolojil çeşitlilik, tarım, insanlar..Hepsi hakgetire! Silkinin ve kendinize gelin! Toksikolojik çalışmalarda görüyoruz..Çok ufak dozlarda kimyasal maddeler dahi canlıların dokularında müthiş tahribat yaratıyor..Üreyemiyorlar, hormonal sistemleri bozuluyor, genetik yapıları değişiyor anormal hücrelere sahip oluyorlar en sonunda da ölüyorlar..
Ben daha fazlasını buraya yazmayacağım. Ama gerçekten üzüldüm hemde çok. Görmeyi ve ileride size göstermeyi istediğim bir çok canlı türü var orada..Umarım bu felaket daha başlamadan önlenebilir..
İlgili yazıyı merak edenler için link burada çok daha korkunç bir tablo sözkonusu http://www.t24.com.tr/content/newsdetail.aspx?cat=32&newscode=105873 

Herkeze mutlu haftalar..

2 yorum:

  1. Çevre örgütleri bunu engellemeye çalışıyordu hatta imza falan topladık ama engel olamamışlar demek ki.. Çevre bakanlığı ve Kültür bakanlığı zaten uykuyu da geçtim komada resmen. Yazıklar olsun ya..

    YanıtlaSil
  2. üzülüyorum, bölgedeki arazi için o kadar çalışma yapılıyor hepsi hava civa olacak..umarım bir şekilde engellenebilir..

    YanıtlaSil