21 Ekim 2010 Perşembe

Tuhaf yer şu Vatikan..

Paskalya tatilinden hemen önce ziyaret ettim Vatikanı..Öğlen 12'de tatile gireceklermiş.. 5 gün kapalıyız dediler! Anlayacağınız bütün katedrali görmek için az zamanım vardı..1 saat 30 dakikamı aval aval tavanlara, heykellere, resimlere bakarak geçirdim..İnsanın nutku  tutuluyor..Bi ara kayboldum nereye gittiğime bakmadığım için..Kendimi Japon turist kafilesinin içinde buldum, Tur rehberi sanırım orda olmamdan çok haz etmedi..Ekşiyen bi ifadeyle baktı bana..


Gidip görecek olanlara ön hazırlık  Melekler ve Şeytanları  izlemelerini öneririm..Filmde zaten her yapının özelliği anlatılıyor.


Vatikan ortalama olarak 900-1000 nüfusa sahip. Dünyanın en küçük ülkesi. Ülkenin 1 numaralı vatandaşı ise papa! Arada bir kendine ait odasının camından aşağı sarkarak selam veriyor.. 



St Peters Basilika içerisinde 60000 kişiyi barındırabilecek kadar geniş bir alan üzerine inşaa edilmiş.



Hristiyanlığın en kutsal mekanı ayrıca da en büyük kilisesi. 



Hz. İsa'nın  Basilikanın isminin verildiği Aziz Peter'e ''mezar taşının olduğu yer dinimin merkezi olacak .''dediği rivayet edilir.. 1506 da başlayan inşası 1606'da bitmiştir.



Etrafı yeterince inceleyip bilgi edindikten sora  hediyelik satılan alana yöneliyorum azimle! 3 adet papa kalemı (bildiğiniz kurşun kalem üzerinde papa resmi var), 1 adet kutsal su şişesi (bkz: constantine) ve 1 adet mum alarak uzaklaşıyorum..Aklım papanın buz dolabı magnetinde kalıyor..Yanlş anlaşılmasın hristiyan hayranlığım yok ama bu tarz ilginç şeyleri biriktirmeye bayılıyorum :))



Yanlız Vatikandaki bazı rahiplerin ciddi ciddi sanat eleştirmenliğine soyunduğunu düşündüğümü söylmeden geçmeyeceğim..Ne zaman ilginç bir film oynasa vizyonda yada sergi, sanatsal çalışma olsa Vatikandan açıklamalar geliyor..Twilight için ''Sapkınca, gençleri sapkınlığa özendiriyor'', Melekler ve şeytanlar için: ''Beğenmedik, iyi olmamış'', Homer Simpson için: ''İyi bir katolik'' gibi değişik açıklamalar da bulunabiliyorlar..İsviçreli muhafızları var birde..Onlarda rengarenk giyinmiş..Sembolikte olsa zihnimde kocaman bir  ''LAN?!'' ve ardından hafif bir tebessüm beliriyor..Sizede aynısının olacağına eminim..


Fırsatınız olursa gidin görün..Dikkatlice bakın..Çok dikkatli..Yeterince iyi bakarsanız..Kimbilir.. belkide oraya harcanan zaman-para-emek üçlüsünün hangi koşullarda sağlandığını ve nelere mal olduğunu farkedebilirsiniz. Bu konuyla ilintili olarak gelecek yazılarımda Museum La Tortura yani işkence müzesi ve engizisyonun karanlık tarihini anlatacağım…

3 yorum:

  1. çok güzel bi post olmuş canım gidip gezmiş kadar oldum:)

    YanıtlaSil
  2. tesekkur ederim:)) daha fazla resim koymayı istiyordum ama bazıları çok flu çıkmış..yinede bir gözden geçirip ayıklar onlarıda koyarım;)

    YanıtlaSil