25 Eylül 2010 Cumartesi

İzleyicinin Suçu Ne?!

Ben soruyorum bu soruyu!! Pazarlama okuyan arkadaşlar bilir toplumun ruhsal-fiziksel sağlığını ve gelişimini  olumsuz yönde etkileyen ürünlere gösterdiği talebe ''sağlıksız talep'' denir..Tv çok izlemem arada bir elime kumanda geçer. Geçmez olaydı! Bu hafta prime time'da yayınlanan bütün dizileri izledim. Sezarın hakkı Sezara. Ezel gerek kadrosu, oyuncuları ve müzikleriyle sezonu önde kapatır. Buraya kadar herşey güzel.


Ancak birde Fatmagül var. Tamam dizi için uğraşılmış belli ama insanların gözüne malum sahneyi sokmak niye?  Tamam hadi oldu diyelim..Bunu neden aynı hafta içinde 5 kez yayınladınız? Bana geri kafalı dediğinizi duyar gibiyim, ben kanalı değiştireyim olur biter..ııı ıh! Kazın ayağı öle değil efendim, hatta böle! Şiddet ve cinsellik nasıl oluyorsa toplumdan daha çok talep görüyor. Yapımcılar bunu biliyor. Sağlıksız talebi daha da sağlıksız hale getirerek insanlara pazarlama süreci artarak devam ediyor. Lakin bu noktada benim tepem atıyor.. Etik değil efendim! Sözüm kanalını değiştir diyenlere diziyi izleyen ilkokul çocukları fatmagül'e benziyor diye arkadaşlarını taciz etme girişiminde bulunmuş. Bu sadece bir örnek, neymiş? Kanal değiştirmekle bu işler olmuyormuş..Gazeteyi artık endişeyle okuyorum. Bu en basit örnek. Belkide bundan sora sadece eve çizgiroman sokmalıyım? Toplumda gittikçe artan şiddet eğilimine bu tür yayınlar iyice tuz biber oluyor.. Cuma günü Show tv de ''Deli Saraylı'' yayılanıyor. İzlemişsinizdir belki. Bir dakikasını bile sıkılmadan hem gülerek hem düşünerek izledim. Dizide aslında herşey o kadar güzel anlatılıyorki..Tabi anlayana! İzlenmiyor diye işallah salak saçma bir bahaneyle bitirmez diziyi show tv.
 
Toplumumuzun her zamankinden daha fazla umuda, neşeye, birlik ve beraberliğe ihtiyacı olduğu zamanda neden iç karartıcı, şiddet içeren dizilere ağırlık veriliyor? Yoksa?? Neh?.. Neyse efendim..Sizler bunun üzerine düşününüz.. Ben bir daha kumandaya yaklaşana kadar:)) 
Mutlu haftasonları!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder